Més informació [ Detall d'activitat

 
9002010545   STEAM tools i situacions d'aprenentatge - STEAMcat
2022-2023   Curs semipresencial. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   6/2/2023 - 15/5/2023 (30 hores) de 17:00h a 19:00h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   Semipresencial
Sincronicitat    Mixt
Organització   Servei d'Innovació Educativa
  
   4 Sessions síncrones virtuals (6/2; 6/3; 27/3; 27/4) + 1 s.presencial (a triar data)
  
Tipus activitat   STOL STEAM tools i situacions d'aprenentatge - STEAMcat
  
Inscripció   15/11/2022 - 06/02/2023
  
Descripció i   Metodologia:   Formació introductòria del marc STEAM: metodologies, perspectives i tecnologies a partir de la programació de situacions d'aprenentatge i de l'avaluació formadora (entre iguals i feedback del docent).
Parlem de STEAM per referir-nos a enfocaments globals i transversals, que aprofiten situacions contextualitzades i problematitzades per treballar les Ciències, la Tecnologia, l’Enginyeria, l’Art i les Matemàtiques, cercant solucions creatives i crítiques.

El format de la formació és híbrid:

  • 4 Sessions síncrones: dinàmiques de participació i construcció de coneixement

  • Sessions asíncrones: Participació en fòrums, desenvolupament de tasques, avaluació formadora i aplicació de millores

  • 1 Sessió presencial: Taller pràctic a triar el primer dia de curs (àmbit tot Catalunya)

  
Objectius   Conèixer el marc pedagògic STEAM
Conèixer metodologies, tecnologies i perspectives adients per a les STEAM.
Crear situacions d'aprenentatge STEAM a partir de l'avaluació formadora.
  
Continguts  

  • Marc pedagògic STEAMcat

  • Metodologies, tecnologies i perspectives adients


Perspectives: ART STE[A]M, Tinkering, Controvèrsies Sòcio-Científiques, Ciència ciutadana, Justícia Global, Equitat de Gènere i Sòcio-Econòmica

Metodologies: Procés Tecnològic, Indagació, Resolució de Problemes, Aprenentatge Basat en Projectes Racons STEAM, Design Thinking, Gamificació, Pensament Computacional, Treball cooperatiu

Tecnologies: Impressió 3D, Robots, Apps, Sensors, Dades remotes
  
Observacions   4 Sessions síncrones virtuals (6/2; 6/3; 27/3; 27/4)
1 Taller pràctic presencial(a triar lloc i data el primer dia de curs)
  
Avaluació   - Assistència a les sessions síncrones
- Elaboració de les tasques acordades
- Participació en el fòrum
- Participació en el taller presencial (mínim un)
  
Requisits de  certificació   - Assistència al 80% de les sessions virtuals síncrones
- Assistència presencial a un taller
- L'avaluació positiva de les tasques encomanades
- Creació i millora d'una situació d'aprenentatge a partir de l'avaluació (taller de coavaluació i feedback de la persona formadora)
  
Persones  destinatàries   Docents de les etapes infantil-primària-secundària
(amb preferència dels centres STEAMcat)
  
E-mail   programasteam@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent